Eestimaalased eelistavad tervislikule mahlale teed ja kohvi

Novembris läbiviidud A. Le Coq’i üle-Eestilise elanikkonna uuringu andmetel on eestimaalaste eelistatuimad joogid tee ja kohv, tervislikud täismahlad on jookide pingereas alles viiendal kohal. Võrreldes eestlastega tarbivad mitte-eestlased rohkem täismahlu, nektareid ja mahlajooke, samas kui piim on enam eelistatud just eestlaste seas.

Uuringu tulemused näitavad, et erinevaid mahlatooteid tarbivad eestimaalased eelkõige lõunasöögi ajal ja päeva teisel poolel, hommikud on enamasti kohvikesksed. Kõige sagedamini joovad eestimaalased mahla kodus – lihtsalt janu kustutamiseks (52 %) või söögi kõrvale (39 %). Mahla tarbitakse sageli ka pidudel ja koosviibimistel (33 %) ning suvisel ajal piknikul või sõpradega vabas õhus aega veetes (31%). Keskmisest rohkem tarbivad mahla ja mahlatooteid 15-19 ning 20-29 aastased.

Võrreldes mahla ning teiste mittealkohoolsete jookide tarbimist, näitab uuring, et kuigi mahla joob 79% Eesti elanikkonnast, asub mahl jookide tarbimise pingereas alles viiendal kohal. Uuringu andmetel joovad eestimaalased enim teed (89%), järgnevad kohv (84%), pett, keefir, jogurt (84%) ning piim (81%).

Aura mahlasid tootva A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi sõnutsi ajendas uuringut tellima eelkõige huvi teada saada, kui tervislik on inimeste jookide valik ning millised on eestimaalaste tarbimisharjumused. “Kuigi mahla ja mahlatoodete tarbimine inimese kohta on Eestis alates 1993. aastast kasvanud üheksakordselt ehk 2,4 liitrilt 22,1 liitrini 2004. aastal, näitab uuring, et meil on veel arenguruumi inimeste teadlikkuse tõstmisel jookide kvaliteedi ja tervislikkuse osas. Näiteks tarbib uuringu andmetel tervelt kolmandik Eesti elanikkonnast endiselt mitmesuguseid siirupist ja kontsentraadist valmistatud jooke, milles puuduvad vitamiinid ja toitained. Ka on meil elanikkonnas väga kõrge tee ja kohvi tarbimise määr, samas kui pudeldatud vett joob alla poole eestimaalastest,” rääkis Noop.

2005. aasta 11 kuuga müüdi joogitootja A. Le Coq andmetel Eestis kokku 26,7 miljonit liitrit erinevaid mahlu, mahlajooke ja nektareid. Võrreldes eelneva aasta sama perioodiga on Eesti mahlaturg kasvanud ca 7%. Eesti mahlaturu liider on Aura, kelle 2005. aasta keskmine turuosa on 34%.

Eestimaalaste mittealkohoolsete jookide tarbimisharjumusi käsitleva uuringu viis novembris läbi erapooletu uuringufirma Turu-uuringute AS. Uuringu käigus küsitleti üle-Eesti 1009 inimest vanuses 15-74.

Allikas: AS A. Le Coq Tartu Õlletehas

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga