Paulig: kohvi hind võib halva ilma ja buumi mõjul püsida kõrge mitu aastat

Aasta jooksul kauplustes üle 50% kasvanud kohvi hind on viimase 30 aasta kõrgeimale tasemele tõusnud kasvatuspiirkondade halbade ilmastikuolude tõttu, sest saagikus on jäänud oodatust oluliselt kehvemaks. Kohvi pakkumise taastamine ja maailmaturu hinnalangus võib võtta mitu aastat ka seepärast, et investorite kohvihinnaga spekuleerimine on põhjustanud kohvibuumi.

“Kohv on strateegiline tooraine, mille maailmaturuhind sõltub väga palju ilmast,” selgitas Gustav Paulig Ltd toorkohvi ostujuht Timo Allen. “Lisaks toorkohvi tarne ja saagi prognoosidele suunavad kohvi hinna kujunemist üha enam ka investorite ja fondide spekulatsioonid. Nii tootjate kui ka tarbijate jaoks on kahjuks paratamatu, et kohvi hind kõigub ja väga suurtes piirides. Kindel on muidugi ka see, et varem või hiljem hakkab saagikus paranema ja hind langeb. Võnge on siiski suur. Kõrgekvaliteediliste Kesk-Ameerika ning Kolumbia kohvide kehv saak ei lase lähiajal kohvi hinnal langeda. Nõudlust tasakaalustava pakkumise taastumine võib aega võtta mitu aastat.”

“Kohvi kõrge hind maailmaturul on ka meile kui kohvi müüjatele suureks peavaluks,” märkis Paulig Coffee AS tegevjuht Tambet Hook. “Peamised börsid, kus kohviga kaubeldakse, on New Yorki börs, kus kaubeldakse araabikaga ning Londoni börs, kus kaubeldakse robustaga. Kui börsidel hinnad tõusevad, tõuseb hind ka kauplustes. Kohvi hind maailmaturul on tõusnud viimase kolmekümne aasta kõrgeimale tasemele. New Yorgi toorainebörsil küsitakse kohvikilo eest üle nelja euro. Kuna kohv on kaup, millega on viimase aasta jooksul ka börsidel märkimisväärselt spekuleeritud, võime rääkida ka kohvibuumist.”

Tambet Hook selgitas, et kõrge hind mõjutab mõningal määral ka kohvi tarbimist. “Kuid enamik kohvisõpru oma lemmikjoogist naljalt ei loobu,” sõnas Tambet Hook. “Positiivse poole pealt tuleb öelda, et kohvigurmaane kõrgem hind ei heiduta. Uueks trendiks on kodune kohvivalmistamine ubadest. Kohviubade osakaal müüdud kohvist kasvab ja pühapäevahommikune isejahvatatud kohv on paljude kodude kaubamärgiks. Harjumuspärasest hommiku- või lõunakohvist on raske loobuda ja seda ei ole millegi samaväärselt heaga kuigi lihtne asendada.”

Paulig Group (www.paulig.com) on spetsialiseerunud kõrgekvaliteediliste maitseainete, rahvusvaheliste toidukontseptsioonide ning kohvi tootmisele ja turustamisele. Paulig on juhtiv kohvitootja Soomes ja Baltimaades. Pauligi kohviautomaatide teenuste pakkumiste eest kannab hoolt tütarettevõte Vendor. Ettevõtte peakontor ja tehas asuvad Vuosaaris Helsingis. Paulig Group on esindatud rohkem kui 30 Põhja- ja Lääne-Euroopa riigis, Baltimaades, Venemaal ja selle lähipiirkondades. Paulig Groupi müügitulu ületas eelmisel aastal 700 miljonit eurot. Ettevõttes töötab ligi 2000 inimest.

Allikas: Paulig Coffee AS

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga